Nema – ne bi smelo, i nije smelo, da bude – auto-trka ni u Moskvi, kao ni nekoć u Beogradu, sve dok bukti rat u njihovom, moskovskom odn. beogradskom, “dvorištu”!
I isto tako, u odgovornoj državi, kakva je npr. Ujedinjeno kraljevstvo, nema zagađujućih aero-mitinga u vreme dok traje globalni “rat protiv klimatskih promena”!
One of Britain’s biggest air shows has been permanently canceled by local council because of its net zero commitments.
The Sunderland Air Show attracted more than a million visitors each year to see displays from the Red Arrows, the Battle of Britain Memorial Flight and fast jets from around the world. (…)
Graeme Miller, Labor leader of the council, told The Telegraph that an air show was no longer appropriate if the council and the city wanted to take their net-zero commitments seriously.
“I can’t think of anything that pumps more carbon dioxide into the atmosphere than a couple of high-powered jets,” he said.
Iz Vasih tekstova mi je poznato da vise decenija zivite u Londonu. Siguran sam da biste osecali isto moralno zgrazavanje nad auto trkama koje su bile organizovane u Srbiji (bez obzira na ucesnike), poput onog koje osecate kad su u pitanju trke u Rusiji.
Postovani gospodine Katicu,
Sa velikom paznjom i zanimanjem (mada sa zakasnjenjem) sam odgledao Vas intervju. Najupecatljiviji utisak na mene je ostavilo Vase potpuno opravdano zgrazavanje nad cinjenicom da je manji broj mladih i obesnih Rusa bio spreman da u centru Moskve organizuje trke svojih bolesno skupih automobila, dok istovremeno, na samo par stotina kilometara odatle, ginu njihovi vrsnjaci, mladi ruski vojnici.
Mozda Vam je poznata okolnost da smo identicnu situaciju imali i kod nas – pre nepunih trideset godina. Dok su mladi srpski vojnici ginuli, grupa besnih, isto tako mladih srpskih bogatasa je organizovala auto trke. Jedan od glavnih “trkaca” bio je Marko Milosevic, sin tadasnjeg predsednika drzave Slobodana Milosevica.
Zanima me da li ste u tim trenucima osecali istovetno moralno zgrazavanje kao sto je slucaj sa situacijom u Rusiji i, ukoliko jeste, da li ste to zgrazavanje javno (medijski) demonstrirali – na bilo koji nacin i u bilo kom mediju.
Gornji redovi bi se nekome mogli uciniti malicioznim, ali verujte da nisu. Rukovodjen sam cistom radoznaloscu. Uzgred, ja sam tih godina bio deo “mobilisanih gubitnika”, koji su se pitali (a i danas se pitaju) kako privilegovana manjina moze da na tako beskrupulozan nacin ignorise i ruga se patnjama njihovih sunarodnika koji su u zivotnoj opasnosti.
S postovanjem
Nikola Markovic
За Николу М. – Као што вероватно не знате, ја 30 година живим у Лондону, а пре 30 година наши медији нису били доступни на интернету и нисам могао да пратим догађаје у Србији како то могу данас. Не знам за трке у Београду, али ме то не изненађујe. Било је и црњих феномена током 90-тих, попут оног нпр, када су избеглицама из Хрватске неки Срби наплаћивали и воду.
Све до 2003. нисам ни покушавао да се огласим у јавном простору, а 2001. и 2003. када сам покушао, моји текстови су били игнорисани – два пута у „Данасу“ и једном у „НИН“-у. Моји први текстови су објављени тек августа 2005. и то пуким случајем. (Деведесетих сам покушавао да у енглеским новинама нешто објавим на тему ратова у Југославији и то је било неуспешно.) Узгред, феномен по коме богати и моћни у правилу не страдају већ профитирају у ратовима универзалан је феномен, с ретким, часним изузецима.
Tema mržnje Zapada nije mozda medju najpragmaticnijim, ali kada joj se vec posvetilo dosta energije i reci, hteo bih da nesto kazem.
Hteo bih da kazem da se ne slazem sa nekim od zaključaka.
Ali, pre svega, slazemo se oko ključnih tacaka :
da ta mrznja I prezir postoje, da su ogromni i ne vidi im se kraj,
da nije potpuno objasnjeni,
da postoji dimenzija izvan ovog sveta,
da ona utice na postojanje te mrznje.
I to je sve.
A sada, o razlikama.
“ Samo ta netrpeljivost na granici mržnje može objasniti zbog čega samoubilačka politika Evrope ne nailazi na pobunu njenih građana.“
Hajde da proverimo tu tvrdnju pogledom na proslost:
2020-2021 : najveci transfer bogatstva u istoriji : tiho tolerisan — mozda iz mrznje prema Rusiji.
1916. klanica na Somi, strasni gubici 1914-1918, prihvaceni bez pobune — mozda zbog mrznje prema Rusiji.
Teska beda tokom 19. veka — mozda zbog mrznje prema Rusiji.
Nekako ne štima.
Ideja da se radi o “metafizickoj” mrznji “neobjasnjivoj umu” …
zahteva skepsu i rezervisanost. Ona sa sobom nosi rizik zatvaranja uma prema eventualnim mogucnostima da se nesto shvati.
‘Nema vrata koja su cvrsce zakljucana od onih za koje se veruju da se ne mogu otvoriti. ‘
A, nije nama dano da znamo koje su granice moguceg.
…
Toliko o razlikama. A sada, mali osvrt na moje iskustvo sa ovim pitanjem.
Pitanje porekla antipatije prema Slovenima je opsedalo i moju paznju, godinama, sve do jednog dana pre 5-6 ili 7 godina, kada je Alexander Mercouris u jednom videu primio pitanje o poreklu rusofobije. Na njega je odgovarao dvadesetak minuta.
Nakon sto je zavrsio izlaganje, opsesija ovom temom me je napustila, i nije se dosad vratila.
Sta je Merkuris govorio? Izlozio je desetak razloga. Ni jedan od njih nije bio nesto cega bi se nacitana i bistra osoba ne bi i sama setila.
Ali, vidjenje svih tih razloga u njihovoj _kombinaciji_ je imalo poseban efekat, i odagnalo je auru mistike.
Ipak bih izdvojio jedan od pomenutih aspekata: Kada se baci pogled na osnovne enciklopedijske cinjenice, kao i na ljude u njihovoj fizickoj pojavi, Rusi deluju kao zapadni narod, … a kada imate i samo malo posla s njima, otkrivate da su izrazito razliciti od zapadnjaka u mentalitetu i ponasanju. …
Zamislite rodjaka koji vam je sused, i pritom vam je fizički sličan, ali ciji su ponasanje i pogledi na svet drugačiji, neretko čak dijametralno suprotni vašima …
Zar nije prirodno u odnosu na njega osećati znatnu nelagodu? Zar nije prirodno i imati bar ponekad brige kako vas vide ljudi sa strane? I zar nije za očekivati poriv da se podvlači razlicitost od tog rodjaka u svakoj mogućoj prilici, na sve moguce nacine?
„„Rizikujući da zvučim jurodivo, meni se čini da je prezir prema istočnoj Evropi, prema Slovenima, i pogotovo netrpeljivost prema pravoslavnima, metafizička i neobjašnjiva racionalnom umu. Ona nije od pre neki dan, ako je uopšte i od ovog sveta. Samo ta netrpeljivost na granici mržnje može objasniti zbog čega samoubilačka politika Evrope ne nailazi na pobunu njenih građana.“
Ta, metafizička, iracionalna mržnja Zapada je toliko duboka, da samo ona može objasniti ono što se dešava danas na istoku Evrope.“
Nisam mogao da se ne setim ovih Vasih reci dok sam pre neki dan citao sledece redove:
„Kad je reč o ponašanju Britanije u 19. veku, Rastović, koji je doktorirao na srpsko-britanskim odnosima, ukazuje da je upravo Britanija na Berlinskom kongresu 1878. predložila da Austrougarska dobije pravo okupacije Bosne i Hercegovine.
U prilog svojoj tezi o tradicionalno srbofobnom ponašanju Britanaca, istoričar citira zapažanje iz pisma koje je Ilija Garašanin poslao 8. jula 1850. srpskom vojvodi Stevanu Knićaninu.
Garašanin se u tom pismu osvrće na ponašanje engleskog generalnog konzula u Srbiji kao paradigme antisrpske politike.
„Hoće svuda da uzmuti, on nas rajom imenuje… Ali treba znati da i ostale engleske diplomate mrze na Slovene, naročito na nas Srbe. Mi im nismo za to povoda dali, a zašto su takvi prema nama đavo ih znao“, citira Rastović.“
Vasa recenica zaista seze duboko, i cak je i to sasvim ispravan i legitiman nacin gledanja, verujem, kada kazete da ta mrznja nije sa ovoga sveta. Fenomeni svesti i podsvesti, pojedinacne i kolektivne; motivi racionalni i iracionalni, nalaze se u domenu duse. A ona je jednom nogom u ovom, a drugom u onosvetovnom. Bar ja tako na to gledam.
Za G. Katica – slazem se sa time sto kazete, rec po rec. Knjiga G. Metana je nesumnjivo dobra i doseze do prilicno dubokih korena zapadne ksenofobije, ali kao da ne stize do samih njihovih vrhova. Trenutak nastanka te mrznje Metan pronalazi u crkvenom rascepu iz 1054. Meni se cini da je to trenutak kada se ona bitno pojacala, ali da su njeni prvi poceci bili znatno ranije.
Gledajuci istorijski profil zapada i njegovog odnosenja prema ‘drugima’, ksenofobija je prosto konstanta. Necu se upustati u mnoga genocidna ponasanja zapadnih sila, posebno Britanije, iz kolonijalne istorije, spomenucu samo par novijih primera.
1940 godine veca grupa poljskih pilota je preko Francuske stigla u Englesku taman na vreme da ucestvuje u odsudnoj bici za Britaniju. Imajuci borbeno iskustvo, odigrali su vitalnu ulogu u spasavanju zemlje domacina u kriticnom istorijskom trenutku. 1945 su ti Poljaci bili doslovno izbaceni iz Britanije, gostoprimstvo im je otkazano.
Ne znam koliko je tacno, ali neki tvrde da je mnostvo Poljaka u Britaniji po ulasku te zemlje u EU bio vazan motiv Britancima kod glasanja za Breksit. To mi je sasvim zamislivo.
Iz primera se vidi, katolicki Poljaci, Sloveni, od germanskog zapada su zbog iste vere samo donekle tolerisani, zapravo, a poljsko uzdanje u zapad je i inace redovno bivalo izdano. Ocito, uzroci zapadne ksenofobije su stariji od crkvenog rascepa iz 1054.
Govoreci o nekom trajnijem psiholoskom profilu zapadne politike, uzmimo Britansku kao upecatljiv primer, naglasena ksenofobija se ne da zaobici. ‘Perfidni Albion’, u strahu od drugih, cak daje sebi odresene ruke od bilo kakvih moralnih normi u svojoj vanjskoj politici, a ukoliko se ‘drugi’ vise razlikuju, strah od njih je jaci. Tako naglasena osecanja sugerisu korene koji su duboko u proslosti, a o tome sam vam vec pisao.
Za Slobodana C. – U intervjuu pominjem dobru knjigu Gi Metana (RUSIJA – ZAPAD, HILJADU GODINA RATA) koja daje genezu rusofibije. Mislim da ni ova knjiga ne može do kraja da objasni fenomen rusofobije.
„Srbija je na periferiji dva sveta, Istočnog i Zapadnog rimskog carstva. Ta podela je, sve sam sigurniji, tako dramatično, gotovo metafizički duboka, da je ni proces evrointegracija ne može izbrisati.“
„Rizikujući da zvučim jurodivo, meni se čini da je prezir prema istočnoj Evropi, prema Slovenima, i pogotovo netrpeljivost prema pravoslavnima, metafizička i neobjašnjiva racionalnom umu. Ona nije od pre neki dan, ako je uopšte i od ovog sveta. Samo ta netrpeljivost na granici mržnje može objasniti zbog čega samoubilačka politika Evrope ne nailazi na pobunu njenih građana.“
Ta, metafizička, iracionalna mržnja Zapada je toliko duboka, da samo ona može objasniti ono što se dešava danas na istoku Evrope.
Pa, komentarisao sam video prvo na tjubu, ali sam se naknadno setio da pogledam ovde na blogu, da li on pruza nacin da taj komentar dodje i do vas. Taj intervju mi se veoma dopao, posebno je impresivna vasa suverenost u dodiru sa veoma sirokim opsegom tema koje su pokretane. Vidim ovde, ima i onih kojima bi milije bilo da je tema ostala samo ekonomija, ali koliko god vazna, ona je samo jedna od strana ljudskog bitisanja.
U komentaru sa koji sledi spominjem moguci odgovor na pitanje o rusofobiji, koje postavljate i na njega odgovarate, da je zacudjujuca i zacelo iracionalna. Tu se slazem, a u komentaru je pokusaj da se rodoslov ksenofobije i rusofobije donekle rasvetli.
„Boze dragi, dusevni i intelektualni dometi g. Katica su zaista vrhunski. Veoma dobro ume da prodre do istine, a istina kao istina, ume cesto da bude bolna. Onima koji se sa tim ne mogu suociti, istina ni ne izlazi pred oci. G. Katic taj problem nema, a ni ne okolisi kada je treba izneti. Bravo za emisiju, Brano, i veliko hvala g. Katicu za vreme i reci koje je posvetio nama gledaocima.
Nema zapravo dobrog razloga da neki deo razgovora izdvajam, svi su veoma dobri; ali mi je deo u kome g. Katic govori o engleskom visokoskolskom sistemu dao mogucnost za bolji intuitivni uvid u mentalitet njihove vladajuce kaste. Takvim odgojem ona stice sve preduslove za trajni i duboki zazor od obicnoga sveta, koji tako za elitu ostaje nedodirljiva terra incognita dozivotno. Sve ovo, naravno, potom objasnjava jos puno toga.
Govoreci zatim o tom, mozda posebno kausticnom obliku zapadne ksenofobije, o njihovoj rusofobiji, mislim da razgovor dolazi blizu najverovatnijem uzroku te bolesti. Po mom osecanju, uzrok je duboko u proslosti, puno dublje nego li se istoricari normalno upustaju, jer se on dotice biolosko-evolutivne istorije i dubinske psihologije sa jedne i preistorijskih zajednica sa druge strane.
Ksenofobija je duboko u kolektivnoj podsvesti svakog od nas, i svako dete, cim sa 7-8 meseci pocne da raspoznaje lica, pokazuje jak strah od njemu nepoznatih osoba. Taj strah je nasom bioloskom istorijom vise no opravdan. Vec i kod nasih primatskih predaka muzjak koji nadjaca suparnika vrlo cesto pobije prethodnikov podmladak.
Kada su se iz paleolitskih lovacko sakupljackih grupica pocele stvarati prve nomadsko stocarske i ratarske zajednice, ovi prvi su, zbog nacina zivota, odrana poceli dolaziti u zestoke medjusobne sukobe koji su vodjeni cesto do istrebljenja. Radi toga je, u ljudima vec i inace odvajkada uvrezena ksenofobija, bivala zestoko (zlo)upotrebljavana od vodjstava zajednica, od ‘politike’. Sve to je ostalo zapisano u kolektivnoj podsvesti ljudi, posebno nomadskih stocara, urezujuci im ksenofobiju sve dublje i u sve malignijoj formi.
Zapadnoevropljani su listom od starine poreklom nomadski stocari. Rusi su zadugo ostali mesovito ratarsko-lovacko/sakupljacko drustvo. Treba li tu jos nesto reci?
Izvori zapadne ksenofobije su u dubokoj proslosti njihovoj, i sto je kakva druga zajednica razlicitija, ksenofobija je jaca. Ksenofobni strah, to osecanje ugrozenosti od stranaca, moze se ublaziti arogancijom i osecanjem sopstvene superiornosti. To osecanje se, pak, da potkrepiti uspesima u nadjacavanju drugih, ratovanju nesklonih i nevicnih zajednica. Medjutim, taj strah se potpuno utaziti da samo ili istrebljenjem, ili potpunom asimilacijom ‘stranih’ i ‘ugrozavajucih’ zajednica. Kako je ovo drugo cesto nepozeljno, zbog prezira prema ‘drugima’ koji sopstvena arogancija donosi, to je cesto puta istrebljenje bivalo preferirano resenje. A ksenofobnom vuku, i nizvodno jagnje uvek muti vodu.
Drugim recima, g. Katicu, potpuno ste u pravu kad kazete da se kod rusofobije o jednoj vrlo iracionalnoj pojavi radi; ovo je pokusaj da se ona rasvetli.
Evropska kolonijalna proslost, rascep rimskog carstva, ili slicne relativo bliske vremenske odrednice pocetaka rusofobije, ne dosezu do pravog uzroka, verujem. Potrebno je znatno povecati dubinu vidnog polja te pogledati u jos dublju proslost.“
Eto, neka pitanja, hoces – neces, traze odgovore tipa ‘od Kulina Bana, pa do nasih dana’.
@Marko B
Moram priznati da mi nije baš najjasnije kakve veze ima Finska, raketni štit i kapitulacija Rusije? Na drugoj temi sam već dao komentar da je nuklearni potencijal dovoljan da se planeta uništi nekoliko stotina puta, tako da ne znam kakav je uticaj raketnog štit iznad Finske. Postoje razne platforme za lansiranje nuklearnih raketa, dovoljno je par njih da eksplodira gde treba, na stranu hipersonične rakete. Naravno, imate pravo da podlegnete propagandi Interneta, meni je malo čudno da vam Quora bude izvor informacija, možda sam i ja podlegao nekim drugim informacijama pa verujem u ovo što sam napisao.
Iz delova koje ste video citirali iz intervjua, proizilazi da je cela nuklearna žurka spremna, da samo čekamo Putina da stisne taster, al pošto znamo da je meka slovenska duša, na radost svih nas, Englezi će pobediti.
Moram priznati da je to najđavolskiji deo u ljudima (uz sve veću pohlepu) i da je to ono što Zapad uvek drži korak ispred ostatka. Ta đavolska nada da će ovi što još uvek pokušavaju da pokažu makar neku crtu humanosti i razuma, ipak ispasti p..ke i da će se bajka savremenog života nastaviti. Ostaće zahvalnost što nisu pritisli taster.
Inače kad ste već uveli Bibliju, meni ona deluje kao zbirka raznih priča, iskustava i mudrolija, teško da je ljudima kroz istoriju pomogla. Nesporne su mnoge istine, ali moj utisak (nastai dobrim delom nakon čitanja Protokola sionskih mudraca) je da joj je namena upravljanje ljudima. Ne čovekom, već ljudima.
Ovde na blogu ima toliko različitih stavova u vremenu koje traži zajedništvo, odricanja, a toliko je kuknjave šta činiti, kako opstati… paradoksalno, u vremenu izobilja, zdravih mogućnosti. I sve to u vremenu slobode vere.
Biće da je pisac Biblije zaboravio da napiše neke redove.
Da se nadovezem i na danasnji tekst g Katica u „Politici’,gde je takodje postavljeno pitanje,jasno je da vecina nece imati nista,a kako ce se obezbediti da budu srecni?Rimljani su davno dali odgovor.Pa igre odnosno sport je idealni ventil.na nasim portalima sa vestima,svaki poraz nasih klubova ili pobeda tenisera imaju sto puta vise komentara nego vesti iz biznisa.A tek predstoji ono glavno,svetsko prvenstvo u fudbalu,koje se ove godine zgodno namestilo da bude u novembru i decembru…vidim da su stadioni u Evropi prepuni publike,tako da sve je kao i obicno…
I ja se plašim kamatnih stopa, pisao sam o tome u komentarima svih ovih godina. Sada kada je krenula inflacija i sa njom kamatne stope ostaje nam da se nadamo da neće ići previsoko tj. da će se monetarna politika normalizovati, da neće prerasti u restriktivnu.
Interesantno je pitanje na koje g. Katić uporno izbegava da da odgovor: “U šta konkretno uložiti sada novac”…… Sa kupovinom zemlje se slažem ali samo ako se kupuje u svrhu naturalne proizvodnje ili hobija ne više od 10 hektara. Obezbediti porodicu, zaraditi za plaćanje računa i komunalija i to je to.
Po mom mišljenju u najboljoj poziciji su oni koji imaju KEŠ pogotovu ako je u $. Sve imovinske klase padaju čak i nekretnine (izuzimajući Srbiju) tako da zapravo tek sada postoji širok izbor samo je pitanje pravog trenutka. Ja bih preporučio pažnji da se isprate obveznice (juče je NPR: prodata obveznica za restituciju na 66 EUR a nominalna vrednost je 100 EUR – dospeva na naplatu 2028). Recimo treba ispratiti i pronaći tako nešto. Ne treba žuriti sa kupovinom, ne treba se zaletati već pratiti i kupiti kada se ukaže prilika. Isti princip treba koristiti kod kupovine akcija, čekati i već sada kupovati ako se ukaže prilika.
Dakle, prodati stavnove u B.G, kupiti kuću na selu koje ima kompletnu infrastrukturu i ne više od 10 hektara zemlje, malo raditi zemlju, ostatak rentirati. Vrebati priliku i polako uložiti u miks obveznica i akcija i to sa akcentom na obveznice.
Da se disklejmujem……Ovo je naravno samo moje mišljenje, nije investicioni savet.
PS:
Mislim da treba pričati o ulaganjima. Ljudi se krvavo muče da zarade novac a onda ne znaju šta će sa njim izuzev da kupe stan. Po meni ključno pitanje nije kako zaraditi novac i kolika je plata već šta sa novcem. U tom grmu leži zec.
Sto se tice porekla tog zla,slazem se sa komentarom g.Marka B.O tome je davno pisao veliki Dragos Kalajic u “Dugi”.Naslov njegovog ogleda je”Nove aveti Starog zaveta”.Po njemu su Stari zavet,kao i Otkrovenje Jovsnovo(koje po duhiu i poreklu ne pripada Novom zavetu ,ciji je deo vec vekovima).,glavni inspiratori raznih genocida kroz vekove,kao i zelje te globalne pseudoelite da vladaju citavim svetom(oni veruju da su stvarno Izabrani od Boga da vladaju Obecanom zemljom,a to je ceo svet)..Plasim se samo ,kao i g.Katic,da ako spoznaju da nisu u stanju da vladaju svetom,da ce se odluciti da ga uniste….
Мислим да је грешка што сте одлучили да не дајете интервјуе ју-тјуб каналима.Ионако их има свега 5-6 релевантних, ако и толико.Тиме заправо идете на руку режиму или макар смањујете притисак пред судбоносне одлуке режима.Уколико је нешто озбиљније утицало на Вашу одлуку-онда повлачим критику.Ако смем да приметим интервју је био слабији али за то је кривац водитељ, који јесте љубазан и толерантан за шире одговоре али не и довољно подстицајан.На економске теме тешко ће са овим водитељем бити прилике да се продискутује.Остаје да се надамо неком значајнијем простору на РТС-у.Свако добро желим.
@Bojan 2 – „Odličan intervju, lično mi se svidelo što ste uveli termin “đavolsko”, jer realno drugačije ni ne mogu da se tumače neka dešavanja, odnosi. Mada, meni to deluje kao prosta evolucija kapitalizma kao apsolutnog vladara“
Slažem se. Ni ja ne vidim ništa „đavolsko“, iracionalno, u tome što su vladari Zapada spremni na sve, čak i na rizik atomskog rata, e da bi pod svoju punu kontrolu stavili ruske prirodne resurse. Naprosto, gospoda su racionalno izračunala da bi sa protivraketnim štitom u Finskoj mogli da obore ono malo funkcionalnih ruskih interkontinentalnih raketa, zatim su isprovocirali Rusiju da napadne Ukrajinu, posledično je Finska ušla u NATO, ostaje još samo da se u Finskoj instaliraju protivraketni sistemi i za koju godinu Rusija će biti prinuđena na kapitulaciju.
Isto tako, šta je to đavolsko („đavolska dimenzija“) u tome što i nakon raspada Sovjetskog saveza Zapad nije želeo da Rusiju ostavi na miru – iako je Rusija bila slaba, iako nikome nije bila pretnja jer nema ni potrebe da nekome preti, jer Rusi imaju sve što im treba, treba im samo da ih ostavite na miru? Pa šta su drugo želeli i npr. američki Indijanci nego da ih ostavite na miru? A opet, nisu ih ostavili na miru. Pisao je o tome i Noam Čomski:
„Stratford je mesto na kom se desilo prvo veće krvoproliće preduzeto sa željom da se očisti severni region. Bio je to masakr Pekvat Indijanaca iz 1637. godine, koji se još uvek slavio u dečjim udžbenicima do pre nekih tridesetak godina. Tamo su Puritanci sledili Božiju zapovest, u svom sopstvenom trijumfalnom i samočestitajućem predavanju ‘udarajući’ Kananite i izgoneći ih iz Obećane zemlje prepadom pre zore dok je većina muškaraca bila odsutna, ubijajući žene, decu i stare ljude u biblijskom stilu tako da su preostali pobegli u užasu i ‘ime Pekvata (kao i Amaleha) je izbrisano sa lica zemlje, ne ostavivši ni jednog koji bi, ili (bar) smeo da se usudi da se nazove Pekvatom’, kako su heroji osvajača proklamovali.“
(Noam Čomski: „Novi militaristički humanizam – Lekcije Kosova“, glava 4: „Sindrom poricanja“, 1999)
Ergo, nema tu ničeg „đavolskog“, sve je to „božansko“, u skladu sa Petom knjigom Mojsijevom (Zakoni ponovljeni) Staroga zaveta.
I zaista, dobro ste primetili sadasnji iracionalizam Zapada.
Otkuda taj paradoks?
Zapad sebe smatra racionalnim, ipak mi vidimo plimu iracionalnog. Kao u doba lova na vestice ili tridesetih.
Da li u literaturi postoji objasnjenje za eksplozije iraiconalnosti na Zapadu?
Intervju ideološkim i biološkim potomcima koljača žena i dece, dok me odozgore sa police nadgleda pijani „antifašista“ Draža? Pa da je namesto vas, Nebojša, gost bio Voja Požarevac, Oliver „Ljubni Tati Lalu“ Antić, Nikola Kalabić, Danica Drašković, Sveti „Raskomoti Se Dečače Na Mom Krevetu“ Pahomije, Sveti Kačavenda… ili neki sličan veliki Srbin, pravoslavac, domaćin, nevina žrtva komunističkog terora itd. – intervju bih svakako odgledao. Ovako sam ga ugasio posle dve sekunde.
Ako niste kadri shvatiti dokle su kleročetnici doveli narod i državu u proteklih nekoliko decenija… ako ne možete izračunati da se populacija Srba na prostoru bivše Jugoslavije smanjila sa devet na šest i po miliona (što je demografski gubitak od barem 5 mil. ljudi i vraćanje na pedesete godine prošlog veka, koje se odvija eksponencijalno) otkad su ih kleročetnici „oslobodili od komunjarizma“… ako ne uočavate svu ovu bedu, laž, nemoral, pljačku, smrad, propast, prljavštinu, korupciju, pederisanje, uništavanje industrije, školstva, zdravstva, sudstva u kleročetničkoj Srbiji… ako ne vidite 100-struko uvećanje broja narkomana, 10-struko alkoholičara, gladne, unesrećene, raseljene, kockare, zavisnike o „lekovima“, bolesne, napuštene, poludele, ubice i samoubice, beznadežne, razvedenih i nesklopljenih brakova, sa nerođenom, napuštenom i oduzetom decom… – džaba vam vaši intervjui, reči, razmišljanja…
Odličan intervju, lično mi se svidelo što ste uveli termin “đavolsko”, jer realno drugačije ni ne mogu da se tumače neka dešavanja, odnosi. Mada, meni to deluje kao prosta evolucija kapitalizma kao apsolutnog vladara, konačno ogoljavanje one njegove definicije “suludo verovanje da će najgori od svih nas iz sopstvenih najnižih pobuda uraditi nešto za opšte dobro”. Lepo ste zapazili apsolutnoj moći lako opusti, dodajem uđe u oholost.
Takođe, odlično zapažanje na temu inferiornosti ruske elite, totalno nepojmljive obzirom na veličinu države, znanja, kvalitete ljudi.
U prilog tome, lično mislim da ta neka čudna superiornost elita Zapada (čudna jer realno nisu ni pametniji ni kvalitetniji) počiva na upravljanju nadama (verovanjima) i dokolicom običnog plebsa kao baze. Nekad samo sopstvenog (lepo ste primetili taj deo kod Engleza), a danas u eri medija i celog čovečanstva.
Meni je zapanjujuće da i Kinezi i Rusi kao glavne oponenti zapadne civilizacije, ali neke druge prilično drevne civilizacije (Indija, Iran, Japan) svojim plebsom upravljaju prema matrici koju je osmislio Zapad (mediji, filmovi, internet…). Nekad je to bila vera, danas je to tehnologija, ljudska prava, novac… Nije uopšte čudno što je hrišćanstvo na Zapadu u odumiranju, prosto je kao ideja za upravljanje prevaziđena, novim generacijama je potrebna nova ideja, bojim se da se podmeće još gora. Iz ovog sledi da je to ono najđavolskije u svemu, jer se izgleda sve vreme radi o upravljanju masama.
U tom smislu, vaša dilema/savet kako se boriti za spas je u alternativi ovim vekovnim matricama, moje mišljenje. Ne sumnjivo je da ljudi imaju potrebu za određenim verovanjima, ali očigledno je i da se tim verovanjima upravlja, a rekao bih da je počela i alhemija kreiranja verovanja. Zato razmišljanja, po meni, treba da idu u smeru oslobađanja od okova pogrešnih verovanja, jer teško da je buljenje u telefone, televizije, kupovanje nasušna potreba čoveka.
Da, u pravu su Nebojša Katić i Nikola Markovic:
Nema – ne bi smelo, i nije smelo, da bude – auto-trka ni u Moskvi, kao ni nekoć u Beogradu, sve dok bukti rat u njihovom, moskovskom odn. beogradskom, “dvorištu”!
I isto tako, u odgovornoj državi, kakva je npr. Ujedinjeno kraljevstvo, nema zagađujućih aero-mitinga u vreme dok traje globalni “rat protiv klimatskih promena”!
One of Britain’s biggest air shows has been permanently canceled by local council because of its net zero commitments.
The Sunderland Air Show attracted more than a million visitors each year to see displays from the Red Arrows, the Battle of Britain Memorial Flight and fast jets from around the world. (…)
Graeme Miller, Labor leader of the council, told The Telegraph that an air show was no longer appropriate if the council and the city wanted to take their net-zero commitments seriously.
“I can’t think of anything that pumps more carbon dioxide into the atmosphere than a couple of high-powered jets,” he said.
https://ukdaily.news/one-of-britains-biggest-air-shows-has-been-canceled-due-to-net-zero-targets-151044.html
Iz Vasih tekstova mi je poznato da vise decenija zivite u Londonu. Siguran sam da biste osecali isto moralno zgrazavanje nad auto trkama koje su bile organizovane u Srbiji (bez obzira na ucesnike), poput onog koje osecate kad su u pitanju trke u Rusiji.
Postovani gospodine Katicu,
Sa velikom paznjom i zanimanjem (mada sa zakasnjenjem) sam odgledao Vas intervju. Najupecatljiviji utisak na mene je ostavilo Vase potpuno opravdano zgrazavanje nad cinjenicom da je manji broj mladih i obesnih Rusa bio spreman da u centru Moskve organizuje trke svojih bolesno skupih automobila, dok istovremeno, na samo par stotina kilometara odatle, ginu njihovi vrsnjaci, mladi ruski vojnici.
Mozda Vam je poznata okolnost da smo identicnu situaciju imali i kod nas – pre nepunih trideset godina. Dok su mladi srpski vojnici ginuli, grupa besnih, isto tako mladih srpskih bogatasa je organizovala auto trke. Jedan od glavnih “trkaca” bio je Marko Milosevic, sin tadasnjeg predsednika drzave Slobodana Milosevica.
Zanima me da li ste u tim trenucima osecali istovetno moralno zgrazavanje kao sto je slucaj sa situacijom u Rusiji i, ukoliko jeste, da li ste to zgrazavanje javno (medijski) demonstrirali – na bilo koji nacin i u bilo kom mediju.
Gornji redovi bi se nekome mogli uciniti malicioznim, ali verujte da nisu. Rukovodjen sam cistom radoznaloscu. Uzgred, ja sam tih godina bio deo “mobilisanih gubitnika”, koji su se pitali (a i danas se pitaju) kako privilegovana manjina moze da na tako beskrupulozan nacin ignorise i ruga se patnjama njihovih sunarodnika koji su u zivotnoj opasnosti.
S postovanjem
Nikola Markovic
За Николу М. – Као што вероватно не знате, ја 30 година живим у Лондону, а пре 30 година наши медији нису били доступни на интернету и нисам могао да пратим догађаје у Србији како то могу данас. Не знам за трке у Београду, али ме то не изненађујe. Било је и црњих феномена током 90-тих, попут оног нпр, када су избеглицама из Хрватске неки Срби наплаћивали и воду.
Све до 2003. нисам ни покушавао да се огласим у јавном простору, а 2001. и 2003. када сам покушао, моји текстови су били игнорисани – два пута у „Данасу“ и једном у „НИН“-у. Моји први текстови су објављени тек августа 2005. и то пуким случајем. (Деведесетих сам покушавао да у енглеским новинама нешто објавим на тему ратова у Југославији и то је било неуспешно.) Узгред, феномен по коме богати и моћни у правилу не страдају већ профитирају у ратовима универзалан је феномен, с ретким, часним изузецима.
Tema mržnje Zapada nije mozda medju najpragmaticnijim, ali kada joj se vec posvetilo dosta energije i reci, hteo bih da nesto kazem.
Hteo bih da kazem da se ne slazem sa nekim od zaključaka.
Ali, pre svega, slazemo se oko ključnih tacaka :
da ta mrznja I prezir postoje, da su ogromni i ne vidi im se kraj,
da nije potpuno objasnjeni,
da postoji dimenzija izvan ovog sveta,
da ona utice na postojanje te mrznje.
I to je sve.
A sada, o razlikama.
“ Samo ta netrpeljivost na granici mržnje može objasniti zbog čega samoubilačka politika Evrope ne nailazi na pobunu njenih građana.“
Hajde da proverimo tu tvrdnju pogledom na proslost:
2020-2021 : najveci transfer bogatstva u istoriji : tiho tolerisan — mozda iz mrznje prema Rusiji.
1916. klanica na Somi, strasni gubici 1914-1918, prihvaceni bez pobune — mozda zbog mrznje prema Rusiji.
Teska beda tokom 19. veka — mozda zbog mrznje prema Rusiji.
Nekako ne štima.
Ideja da se radi o “metafizickoj” mrznji “neobjasnjivoj umu” …
zahteva skepsu i rezervisanost. Ona sa sobom nosi rizik zatvaranja uma prema eventualnim mogucnostima da se nesto shvati.
‘Nema vrata koja su cvrsce zakljucana od onih za koje se veruju da se ne mogu otvoriti. ‘
A, nije nama dano da znamo koje su granice moguceg.
…
Toliko o razlikama. A sada, mali osvrt na moje iskustvo sa ovim pitanjem.
Pitanje porekla antipatije prema Slovenima je opsedalo i moju paznju, godinama, sve do jednog dana pre 5-6 ili 7 godina, kada je Alexander Mercouris u jednom videu primio pitanje o poreklu rusofobije. Na njega je odgovarao dvadesetak minuta.
Nakon sto je zavrsio izlaganje, opsesija ovom temom me je napustila, i nije se dosad vratila.
Sta je Merkuris govorio? Izlozio je desetak razloga. Ni jedan od njih nije bio nesto cega bi se nacitana i bistra osoba ne bi i sama setila.
Ali, vidjenje svih tih razloga u njihovoj _kombinaciji_ je imalo poseban efekat, i odagnalo je auru mistike.
Ipak bih izdvojio jedan od pomenutih aspekata: Kada se baci pogled na osnovne enciklopedijske cinjenice, kao i na ljude u njihovoj fizickoj pojavi, Rusi deluju kao zapadni narod, … a kada imate i samo malo posla s njima, otkrivate da su izrazito razliciti od zapadnjaka u mentalitetu i ponasanju. …
Zamislite rodjaka koji vam je sused, i pritom vam je fizički sličan, ali ciji su ponasanje i pogledi na svet drugačiji, neretko čak dijametralno suprotni vašima …
Zar nije prirodno u odnosu na njega osećati znatnu nelagodu? Zar nije prirodno i imati bar ponekad brige kako vas vide ljudi sa strane? I zar nije za očekivati poriv da se podvlači razlicitost od tog rodjaka u svakoj mogućoj prilici, na sve moguce nacine?
moj skromni doprinos.
„„Rizikujući da zvučim jurodivo, meni se čini da je prezir prema istočnoj Evropi, prema Slovenima, i pogotovo netrpeljivost prema pravoslavnima, metafizička i neobjašnjiva racionalnom umu. Ona nije od pre neki dan, ako je uopšte i od ovog sveta. Samo ta netrpeljivost na granici mržnje može objasniti zbog čega samoubilačka politika Evrope ne nailazi na pobunu njenih građana.“
Ta, metafizička, iracionalna mržnja Zapada je toliko duboka, da samo ona može objasniti ono što se dešava danas na istoku Evrope.“
Nisam mogao da se ne setim ovih Vasih reci dok sam pre neki dan citao sledece redove:
https://standard.rs/2022/07/06/rastovic-britanci-tradicionalno-prednjace-u-ratu-protiv-slovenstva/
„Kad je reč o ponašanju Britanije u 19. veku, Rastović, koji je doktorirao na srpsko-britanskim odnosima, ukazuje da je upravo Britanija na Berlinskom kongresu 1878. predložila da Austrougarska dobije pravo okupacije Bosne i Hercegovine.
U prilog svojoj tezi o tradicionalno srbofobnom ponašanju Britanaca, istoričar citira zapažanje iz pisma koje je Ilija Garašanin poslao 8. jula 1850. srpskom vojvodi Stevanu Knićaninu.
Garašanin se u tom pismu osvrće na ponašanje engleskog generalnog konzula u Srbiji kao paradigme antisrpske politike.
„Hoće svuda da uzmuti, on nas rajom imenuje… Ali treba znati da i ostale engleske diplomate mrze na Slovene, naročito na nas Srbe. Mi im nismo za to povoda dali, a zašto su takvi prema nama đavo ih znao“, citira Rastović.“
Vasa recenica zaista seze duboko, i cak je i to sasvim ispravan i legitiman nacin gledanja, verujem, kada kazete da ta mrznja nije sa ovoga sveta. Fenomeni svesti i podsvesti, pojedinacne i kolektivne; motivi racionalni i iracionalni, nalaze se u domenu duse. A ona je jednom nogom u ovom, a drugom u onosvetovnom. Bar ja tako na to gledam.
Za G. Katica – slazem se sa time sto kazete, rec po rec. Knjiga G. Metana je nesumnjivo dobra i doseze do prilicno dubokih korena zapadne ksenofobije, ali kao da ne stize do samih njihovih vrhova. Trenutak nastanka te mrznje Metan pronalazi u crkvenom rascepu iz 1054. Meni se cini da je to trenutak kada se ona bitno pojacala, ali da su njeni prvi poceci bili znatno ranije.
Gledajuci istorijski profil zapada i njegovog odnosenja prema ‘drugima’, ksenofobija je prosto konstanta. Necu se upustati u mnoga genocidna ponasanja zapadnih sila, posebno Britanije, iz kolonijalne istorije, spomenucu samo par novijih primera.
1940 godine veca grupa poljskih pilota je preko Francuske stigla u Englesku taman na vreme da ucestvuje u odsudnoj bici za Britaniju. Imajuci borbeno iskustvo, odigrali su vitalnu ulogu u spasavanju zemlje domacina u kriticnom istorijskom trenutku. 1945 su ti Poljaci bili doslovno izbaceni iz Britanije, gostoprimstvo im je otkazano.
Ne znam koliko je tacno, ali neki tvrde da je mnostvo Poljaka u Britaniji po ulasku te zemlje u EU bio vazan motiv Britancima kod glasanja za Breksit. To mi je sasvim zamislivo.
Iz primera se vidi, katolicki Poljaci, Sloveni, od germanskog zapada su zbog iste vere samo donekle tolerisani, zapravo, a poljsko uzdanje u zapad je i inace redovno bivalo izdano. Ocito, uzroci zapadne ksenofobije su stariji od crkvenog rascepa iz 1054.
Govoreci o nekom trajnijem psiholoskom profilu zapadne politike, uzmimo Britansku kao upecatljiv primer, naglasena ksenofobija se ne da zaobici. ‘Perfidni Albion’, u strahu od drugih, cak daje sebi odresene ruke od bilo kakvih moralnih normi u svojoj vanjskoj politici, a ukoliko se ‘drugi’ vise razlikuju, strah od njih je jaci. Tako naglasena osecanja sugerisu korene koji su duboko u proslosti, a o tome sam vam vec pisao.
Za Slobodana C. – U intervjuu pominjem dobru knjigu Gi Metana (RUSIJA – ZAPAD, HILJADU GODINA RATA) koja daje genezu rusofibije. Mislim da ni ova knjiga ne može do kraja da objasni fenomen rusofobije.
U tekstu https://nkatic.wordpress.com/2013/12/29/o-srbiji-melanholicno/ izneo sam stav:
„Srbija je na periferiji dva sveta, Istočnog i Zapadnog rimskog carstva. Ta podela je, sve sam sigurniji, tako dramatično, gotovo metafizički duboka, da je ni proces evrointegracija ne može izbrisati.“
Kasnije sam ovde https://nkatic.wordpress.com/2022/03/07/ukrajina-nato-i-vanzemaljci-hronika-najavljenog-rata-objavljeno-na-internet-stranici-rts-a-7-3-2022/ napisao:
„Rizikujući da zvučim jurodivo, meni se čini da je prezir prema istočnoj Evropi, prema Slovenima, i pogotovo netrpeljivost prema pravoslavnima, metafizička i neobjašnjiva racionalnom umu. Ona nije od pre neki dan, ako je uopšte i od ovog sveta. Samo ta netrpeljivost na granici mržnje može objasniti zbog čega samoubilačka politika Evrope ne nailazi na pobunu njenih građana.“
Ta, metafizička, iracionalna mržnja Zapada je toliko duboka, da samo ona može objasniti ono što se dešava danas na istoku Evrope.
Pa, komentarisao sam video prvo na tjubu, ali sam se naknadno setio da pogledam ovde na blogu, da li on pruza nacin da taj komentar dodje i do vas. Taj intervju mi se veoma dopao, posebno je impresivna vasa suverenost u dodiru sa veoma sirokim opsegom tema koje su pokretane. Vidim ovde, ima i onih kojima bi milije bilo da je tema ostala samo ekonomija, ali koliko god vazna, ona je samo jedna od strana ljudskog bitisanja.
U komentaru sa koji sledi spominjem moguci odgovor na pitanje o rusofobiji, koje postavljate i na njega odgovarate, da je zacudjujuca i zacelo iracionalna. Tu se slazem, a u komentaru je pokusaj da se rodoslov ksenofobije i rusofobije donekle rasvetli.
„Boze dragi, dusevni i intelektualni dometi g. Katica su zaista vrhunski. Veoma dobro ume da prodre do istine, a istina kao istina, ume cesto da bude bolna. Onima koji se sa tim ne mogu suociti, istina ni ne izlazi pred oci. G. Katic taj problem nema, a ni ne okolisi kada je treba izneti. Bravo za emisiju, Brano, i veliko hvala g. Katicu za vreme i reci koje je posvetio nama gledaocima.
Nema zapravo dobrog razloga da neki deo razgovora izdvajam, svi su veoma dobri; ali mi je deo u kome g. Katic govori o engleskom visokoskolskom sistemu dao mogucnost za bolji intuitivni uvid u mentalitet njihove vladajuce kaste. Takvim odgojem ona stice sve preduslove za trajni i duboki zazor od obicnoga sveta, koji tako za elitu ostaje nedodirljiva terra incognita dozivotno. Sve ovo, naravno, potom objasnjava jos puno toga.
Govoreci zatim o tom, mozda posebno kausticnom obliku zapadne ksenofobije, o njihovoj rusofobiji, mislim da razgovor dolazi blizu najverovatnijem uzroku te bolesti. Po mom osecanju, uzrok je duboko u proslosti, puno dublje nego li se istoricari normalno upustaju, jer se on dotice biolosko-evolutivne istorije i dubinske psihologije sa jedne i preistorijskih zajednica sa druge strane.
Ksenofobija je duboko u kolektivnoj podsvesti svakog od nas, i svako dete, cim sa 7-8 meseci pocne da raspoznaje lica, pokazuje jak strah od njemu nepoznatih osoba. Taj strah je nasom bioloskom istorijom vise no opravdan. Vec i kod nasih primatskih predaka muzjak koji nadjaca suparnika vrlo cesto pobije prethodnikov podmladak.
Kada su se iz paleolitskih lovacko sakupljackih grupica pocele stvarati prve nomadsko stocarske i ratarske zajednice, ovi prvi su, zbog nacina zivota, odrana poceli dolaziti u zestoke medjusobne sukobe koji su vodjeni cesto do istrebljenja. Radi toga je, u ljudima vec i inace odvajkada uvrezena ksenofobija, bivala zestoko (zlo)upotrebljavana od vodjstava zajednica, od ‘politike’. Sve to je ostalo zapisano u kolektivnoj podsvesti ljudi, posebno nomadskih stocara, urezujuci im ksenofobiju sve dublje i u sve malignijoj formi.
Zapadnoevropljani su listom od starine poreklom nomadski stocari. Rusi su zadugo ostali mesovito ratarsko-lovacko/sakupljacko drustvo. Treba li tu jos nesto reci?
Izvori zapadne ksenofobije su u dubokoj proslosti njihovoj, i sto je kakva druga zajednica razlicitija, ksenofobija je jaca. Ksenofobni strah, to osecanje ugrozenosti od stranaca, moze se ublaziti arogancijom i osecanjem sopstvene superiornosti. To osecanje se, pak, da potkrepiti uspesima u nadjacavanju drugih, ratovanju nesklonih i nevicnih zajednica. Medjutim, taj strah se potpuno utaziti da samo ili istrebljenjem, ili potpunom asimilacijom ‘stranih’ i ‘ugrozavajucih’ zajednica. Kako je ovo drugo cesto nepozeljno, zbog prezira prema ‘drugima’ koji sopstvena arogancija donosi, to je cesto puta istrebljenje bivalo preferirano resenje. A ksenofobnom vuku, i nizvodno jagnje uvek muti vodu.
Drugim recima, g. Katicu, potpuno ste u pravu kad kazete da se kod rusofobije o jednoj vrlo iracionalnoj pojavi radi; ovo je pokusaj da se ona rasvetli.
Evropska kolonijalna proslost, rascep rimskog carstva, ili slicne relativo bliske vremenske odrednice pocetaka rusofobije, ne dosezu do pravog uzroka, verujem. Potrebno je znatno povecati dubinu vidnog polja te pogledati u jos dublju proslost.“
Eto, neka pitanja, hoces – neces, traze odgovore tipa ‘od Kulina Bana, pa do nasih dana’.
Ако неког интересује, као један угао гледања:
(https://www.youtube.com/watch?v=tQy15S5-bMo)
@Marko B
Moram priznati da mi nije baš najjasnije kakve veze ima Finska, raketni štit i kapitulacija Rusije? Na drugoj temi sam već dao komentar da je nuklearni potencijal dovoljan da se planeta uništi nekoliko stotina puta, tako da ne znam kakav je uticaj raketnog štit iznad Finske. Postoje razne platforme za lansiranje nuklearnih raketa, dovoljno je par njih da eksplodira gde treba, na stranu hipersonične rakete. Naravno, imate pravo da podlegnete propagandi Interneta, meni je malo čudno da vam Quora bude izvor informacija, možda sam i ja podlegao nekim drugim informacijama pa verujem u ovo što sam napisao.
Iz delova koje ste video citirali iz intervjua, proizilazi da je cela nuklearna žurka spremna, da samo čekamo Putina da stisne taster, al pošto znamo da je meka slovenska duša, na radost svih nas, Englezi će pobediti.
Moram priznati da je to najđavolskiji deo u ljudima (uz sve veću pohlepu) i da je to ono što Zapad uvek drži korak ispred ostatka. Ta đavolska nada da će ovi što još uvek pokušavaju da pokažu makar neku crtu humanosti i razuma, ipak ispasti p..ke i da će se bajka savremenog života nastaviti. Ostaće zahvalnost što nisu pritisli taster.
Inače kad ste već uveli Bibliju, meni ona deluje kao zbirka raznih priča, iskustava i mudrolija, teško da je ljudima kroz istoriju pomogla. Nesporne su mnoge istine, ali moj utisak (nastai dobrim delom nakon čitanja Protokola sionskih mudraca) je da joj je namena upravljanje ljudima. Ne čovekom, već ljudima.
Ovde na blogu ima toliko različitih stavova u vremenu koje traži zajedništvo, odricanja, a toliko je kuknjave šta činiti, kako opstati… paradoksalno, u vremenu izobilja, zdravih mogućnosti. I sve to u vremenu slobode vere.
Biće da je pisac Biblije zaboravio da napiše neke redove.
Da se nadovezem i na danasnji tekst g Katica u „Politici’,gde je takodje postavljeno pitanje,jasno je da vecina nece imati nista,a kako ce se obezbediti da budu srecni?Rimljani su davno dali odgovor.Pa igre odnosno sport je idealni ventil.na nasim portalima sa vestima,svaki poraz nasih klubova ili pobeda tenisera imaju sto puta vise komentara nego vesti iz biznisa.A tek predstoji ono glavno,svetsko prvenstvo u fudbalu,koje se ove godine zgodno namestilo da bude u novembru i decembru…vidim da su stadioni u Evropi prepuni publike,tako da sve je kao i obicno…
I ja se plašim kamatnih stopa, pisao sam o tome u komentarima svih ovih godina. Sada kada je krenula inflacija i sa njom kamatne stope ostaje nam da se nadamo da neće ići previsoko tj. da će se monetarna politika normalizovati, da neće prerasti u restriktivnu.
Interesantno je pitanje na koje g. Katić uporno izbegava da da odgovor: “U šta konkretno uložiti sada novac”…… Sa kupovinom zemlje se slažem ali samo ako se kupuje u svrhu naturalne proizvodnje ili hobija ne više od 10 hektara. Obezbediti porodicu, zaraditi za plaćanje računa i komunalija i to je to.
Po mom mišljenju u najboljoj poziciji su oni koji imaju KEŠ pogotovu ako je u $. Sve imovinske klase padaju čak i nekretnine (izuzimajući Srbiju) tako da zapravo tek sada postoji širok izbor samo je pitanje pravog trenutka. Ja bih preporučio pažnji da se isprate obveznice (juče je NPR: prodata obveznica za restituciju na 66 EUR a nominalna vrednost je 100 EUR – dospeva na naplatu 2028). Recimo treba ispratiti i pronaći tako nešto. Ne treba žuriti sa kupovinom, ne treba se zaletati već pratiti i kupiti kada se ukaže prilika. Isti princip treba koristiti kod kupovine akcija, čekati i već sada kupovati ako se ukaže prilika.
Dakle, prodati stavnove u B.G, kupiti kuću na selu koje ima kompletnu infrastrukturu i ne više od 10 hektara zemlje, malo raditi zemlju, ostatak rentirati. Vrebati priliku i polako uložiti u miks obveznica i akcija i to sa akcentom na obveznice.
Da se disklejmujem……Ovo je naravno samo moje mišljenje, nije investicioni savet.
PS:
Mislim da treba pričati o ulaganjima. Ljudi se krvavo muče da zarade novac a onda ne znaju šta će sa njim izuzev da kupe stan. Po meni ključno pitanje nije kako zaraditi novac i kolika je plata već šta sa novcem. U tom grmu leži zec.
Sto se tice porekla tog zla,slazem se sa komentarom g.Marka B.O tome je davno pisao veliki Dragos Kalajic u “Dugi”.Naslov njegovog ogleda je”Nove aveti Starog zaveta”.Po njemu su Stari zavet,kao i Otkrovenje Jovsnovo(koje po duhiu i poreklu ne pripada Novom zavetu ,ciji je deo vec vekovima).,glavni inspiratori raznih genocida kroz vekove,kao i zelje te globalne pseudoelite da vladaju citavim svetom(oni veruju da su stvarno Izabrani od Boga da vladaju Obecanom zemljom,a to je ceo svet)..Plasim se samo ,kao i g.Katic,da ako spoznaju da nisu u stanju da vladaju svetom,da ce se odluciti da ga uniste….
Мислим да је грешка што сте одлучили да не дајете интервјуе ју-тјуб каналима.Ионако их има свега 5-6 релевантних, ако и толико.Тиме заправо идете на руку режиму или макар смањујете притисак пред судбоносне одлуке режима.Уколико је нешто озбиљније утицало на Вашу одлуку-онда повлачим критику.Ако смем да приметим интервју је био слабији али за то је кривац водитељ, који јесте љубазан и толерантан за шире одговоре али не и довољно подстицајан.На економске теме тешко ће са овим водитељем бити прилике да се продискутује.Остаје да се надамо неком значајнијем простору на РТС-у.Свако добро желим.
@Bojan 2 – „Odličan intervju, lično mi se svidelo što ste uveli termin “đavolsko”, jer realno drugačije ni ne mogu da se tumače neka dešavanja, odnosi. Mada, meni to deluje kao prosta evolucija kapitalizma kao apsolutnog vladara“
Slažem se. Ni ja ne vidim ništa „đavolsko“, iracionalno, u tome što su vladari Zapada spremni na sve, čak i na rizik atomskog rata, e da bi pod svoju punu kontrolu stavili ruske prirodne resurse. Naprosto, gospoda su racionalno izračunala da bi sa protivraketnim štitom u Finskoj mogli da obore ono malo funkcionalnih ruskih interkontinentalnih raketa, zatim su isprovocirali Rusiju da napadne Ukrajinu, posledično je Finska ušla u NATO, ostaje još samo da se u Finskoj instaliraju protivraketni sistemi i za koju godinu Rusija će biti prinuđena na kapitulaciju.
Isto tako, šta je to đavolsko („đavolska dimenzija“) u tome što i nakon raspada Sovjetskog saveza Zapad nije želeo da Rusiju ostavi na miru – iako je Rusija bila slaba, iako nikome nije bila pretnja jer nema ni potrebe da nekome preti, jer Rusi imaju sve što im treba, treba im samo da ih ostavite na miru? Pa šta su drugo želeli i npr. američki Indijanci nego da ih ostavite na miru? A opet, nisu ih ostavili na miru. Pisao je o tome i Noam Čomski:
„Stratford je mesto na kom se desilo prvo veće krvoproliće preduzeto sa željom da se očisti severni region. Bio je to masakr Pekvat Indijanaca iz 1637. godine, koji se još uvek slavio u dečjim udžbenicima do pre nekih tridesetak godina. Tamo su Puritanci sledili Božiju zapovest, u svom sopstvenom trijumfalnom i samočestitajućem predavanju ‘udarajući’ Kananite i izgoneći ih iz Obećane zemlje prepadom pre zore dok je većina muškaraca bila odsutna, ubijajući žene, decu i stare ljude u biblijskom stilu tako da su preostali pobegli u užasu i ‘ime Pekvata (kao i Amaleha) je izbrisano sa lica zemlje, ne ostavivši ni jednog koji bi, ili (bar) smeo da se usudi da se nazove Pekvatom’, kako su heroji osvajača proklamovali.“
(Noam Čomski: „Novi militaristički humanizam – Lekcije Kosova“, glava 4: „Sindrom poricanja“, 1999)
Ergo, nema tu ničeg „đavolskog“, sve je to „božansko“, u skladu sa Petom knjigom Mojsijevom (Zakoni ponovljeni) Staroga zaveta.
Odlican intervju.
Narocito ste dobro opisali kompleks inferiornosti kod slovenskih naroda.
Steta sto nemate veci uticaj na nase drustvo.
I zaista, dobro ste primetili sadasnji iracionalizam Zapada.
Otkuda taj paradoks?
Zapad sebe smatra racionalnim, ipak mi vidimo plimu iracionalnog. Kao u doba lova na vestice ili tridesetih.
Da li u literaturi postoji objasnjenje za eksplozije iraiconalnosti na Zapadu?
Intervju ideološkim i biološkim potomcima koljača žena i dece, dok me odozgore sa police nadgleda pijani „antifašista“ Draža? Pa da je namesto vas, Nebojša, gost bio Voja Požarevac, Oliver „Ljubni Tati Lalu“ Antić, Nikola Kalabić, Danica Drašković, Sveti „Raskomoti Se Dečače Na Mom Krevetu“ Pahomije, Sveti Kačavenda… ili neki sličan veliki Srbin, pravoslavac, domaćin, nevina žrtva komunističkog terora itd. – intervju bih svakako odgledao. Ovako sam ga ugasio posle dve sekunde.
Ako niste kadri shvatiti dokle su kleročetnici doveli narod i državu u proteklih nekoliko decenija… ako ne možete izračunati da se populacija Srba na prostoru bivše Jugoslavije smanjila sa devet na šest i po miliona (što je demografski gubitak od barem 5 mil. ljudi i vraćanje na pedesete godine prošlog veka, koje se odvija eksponencijalno) otkad su ih kleročetnici „oslobodili od komunjarizma“… ako ne uočavate svu ovu bedu, laž, nemoral, pljačku, smrad, propast, prljavštinu, korupciju, pederisanje, uništavanje industrije, školstva, zdravstva, sudstva u kleročetničkoj Srbiji… ako ne vidite 100-struko uvećanje broja narkomana, 10-struko alkoholičara, gladne, unesrećene, raseljene, kockare, zavisnike o „lekovima“, bolesne, napuštene, poludele, ubice i samoubice, beznadežne, razvedenih i nesklopljenih brakova, sa nerođenom, napuštenom i oduzetom decom… – džaba vam vaši intervjui, reči, razmišljanja…
Odličan intervju, lično mi se svidelo što ste uveli termin “đavolsko”, jer realno drugačije ni ne mogu da se tumače neka dešavanja, odnosi. Mada, meni to deluje kao prosta evolucija kapitalizma kao apsolutnog vladara, konačno ogoljavanje one njegove definicije “suludo verovanje da će najgori od svih nas iz sopstvenih najnižih pobuda uraditi nešto za opšte dobro”. Lepo ste zapazili apsolutnoj moći lako opusti, dodajem uđe u oholost.
Takođe, odlično zapažanje na temu inferiornosti ruske elite, totalno nepojmljive obzirom na veličinu države, znanja, kvalitete ljudi.
U prilog tome, lično mislim da ta neka čudna superiornost elita Zapada (čudna jer realno nisu ni pametniji ni kvalitetniji) počiva na upravljanju nadama (verovanjima) i dokolicom običnog plebsa kao baze. Nekad samo sopstvenog (lepo ste primetili taj deo kod Engleza), a danas u eri medija i celog čovečanstva.
Meni je zapanjujuće da i Kinezi i Rusi kao glavne oponenti zapadne civilizacije, ali neke druge prilično drevne civilizacije (Indija, Iran, Japan) svojim plebsom upravljaju prema matrici koju je osmislio Zapad (mediji, filmovi, internet…). Nekad je to bila vera, danas je to tehnologija, ljudska prava, novac… Nije uopšte čudno što je hrišćanstvo na Zapadu u odumiranju, prosto je kao ideja za upravljanje prevaziđena, novim generacijama je potrebna nova ideja, bojim se da se podmeće još gora. Iz ovog sledi da je to ono najđavolskije u svemu, jer se izgleda sve vreme radi o upravljanju masama.
U tom smislu, vaša dilema/savet kako se boriti za spas je u alternativi ovim vekovnim matricama, moje mišljenje. Ne sumnjivo je da ljudi imaju potrebu za određenim verovanjima, ali očigledno je i da se tim verovanjima upravlja, a rekao bih da je počela i alhemija kreiranja verovanja. Zato razmišljanja, po meni, treba da idu u smeru oslobađanja od okova pogrešnih verovanja, jer teško da je buljenje u telefone, televizije, kupovanje nasušna potreba čoveka.
Хвала за корекцију.
Pozdrav i svako dobro! Mislim da je pogresan datum u naslovu vesti: 31/9/2022… ? Mozda 31/8/2022